Driessen Food | Op alle fronten blijven innoveren

Hand Vorige pagina

Driessen Food blijft op alle fronten innoveren. In assortiment, techniek, kennis en in service. “Alleen zo kunnen we de beste zijn in wat we doen.”

Over Driessen Food…

Het verhaal van Driessen Food gaat ver terug in de tijd. In 1899 werd de basis gelegd in Zeist. Als poelier ging Christoffel Driessen dagelijks met de bakfiets langs bij hotels en notabelen om ambachtelijke producten te leveren. In de afgelopen eeuw is Driessen Food uitgegroeid tot de meest complete vers leverancier met een historie en een geheel eigen karakter. Het familiebedrijf Driessen Food is de afgelopen 15 jaar uitgegroeid van een organisatie met 20 vaste medewerkers naar 150 medewerkers. Elke versgroep heeft zijn eigen versspecialisten en medewerkers.

Er wordt momenteel op 3 locaties (Bunnik, Utrecht en Tilburg) geproduceerd en alles onafhankelijk en in eigen beheer. In 2009 is er aan het assortiment de productgroep vis toegevoegd. Vanaf 2012 verwerkt Driessen Food zelf de vis met eigen visspecialisten in haar visverwerkings bedrijf te Utrecht. Naast de binnenlandse horeca is ook de internationale cruisevaart een belangrijke afzetmarkt geworden. Eind 2015 is haar eigen groentensnijafdeling, met de meest moderne apparatuur, in gebruik genomen.

 

Blijven innoveren

Driessen Food blijft op alle fronten innoveren. In assortiment, techniek, kennis en in service. “Alleen zo kunnen we de beste zijn in wat we doen.” Aangezien de economie in een digitale transformatie zit, is technologie (ICT) een steeds belangrijker onderdeel binnen de diverse bedrijfsprocessen in de Foodbranche. Onze klant Driessen Food is een mooi voorbeeld van hoe o.a. technologie hen heeft geholpen in het neerzetten van een succesvol bedrijf. Denk alleen al aan de groei van 20 vaste medewerkers naar 150 medewerkers!

 

Lange relatie

SPEYK en Driessen Food kennen elkaar al lang. Onze relatie ontstond in 2003. Vanaf deze tijd zijn we samen gegroeid. Mede door nieuwe technologieën te omarmen en deze slim in te zetten. Naast natuurlijk vele andere aspecten als een heldere visie en bedrijfsbeleid. In onze samenwerking denken we niet vanuit de technologie maar vanuit de belangrijke processen bij Driessen Food. Hoe kan techniek een bijdrage leveren in het continu verbeteren van de dienstverlening? Hoe kan technologie ervoor zorgen dat Driessen Food blijft innoveren? Een punt waar zij veel waarde aan hecht. Zorgen dat je onderscheidend bent in de foodbranche.

 

Onderscheidend in dienstverlening

Een voorbeeld van onderscheidend vermogen van Driessen Food uit zich in haar dienstverlening. Om specifiek te zijn: snelle leveringen. Klanten van Driessen Food kunnen namelijk tot 0.00u ’s nachts bestellen en Driessen Food streeft ernaar deze bestelling de volgende dag te verzorgen. Dit is natuurlijk een heel aantrekkelijk aspect in de dienstverlening voor haar klanten. Doordat Driessen Food snel schakelt, kan de klant op haar beurt weer snel schakelen. Tevreden eindklanten als gevolg. Wie tevreden is blijft.

Juist in de foodbranche waar voornamelijk de processen bestellen, productie en levering altijd in beweging moeten zijn, is technologie zo belangrijk. Daarom maakt zij gebruik van SPEYK’s service 24×7 Support. Bij ICT calamiteiten in de keten kan zij SPEYK op ieder moment benaderen voor ondersteuning. Hierdoor blijven de processen met zo min mogelijk onderbrekingen lopen en verkleinen zij het risico op langdurige storingen die effect hebben op de keten en dus het leveringsproces.

Snel schakelen & korte lijnen

Een sterk bijkomend feit is dat SPEYK een verregaande samenwerking met Reflex Systems heeft. Zij bieden de foodindustrie intelligente automatiseringsoplossingen waaronder Reflex 3000, een zeer uitgebreid softwarepakket voor alle bedrijfsprocessen en het registratiesysteem Flex 3000. Eén plek met korte lijnen voor zowel ICT en applicatiebeheer. Aangezien storingen met elkaar te maken kunnen hebben, wordt zij niet van het bekende ‘kastje naar de muur’ gestuurd. Wij werken namelijk samen om de processen bij Driessen Food zo goed mogelijk te laten verlopen en hen te ondersteunen in haar doel om op alle fronten te blijven innoveren. In assortiment, techniek, kennis en in service. SPEYK levert hier een mooie bijdrage in met haar ICT advies-, bouw- en continuïteitsdiensten.

 

Weten wat wij voor jou kunnen betekenen?

Ga het gesprek met ons aan. Wij zijn een ICT dienstverlener met een persoonlijke instelling en zijn gedreven om jouw dienstverlening d.m.v. ICT vooruit te helpen. We gaan graag met je aan tafel om kennis te maken en om jouw uitdagingen te bespreken. Naast de Foodbranche biedt SPEYK ook ICT experts in het MKB en onderwijs.

Afspraak maken?