Colson Europe | Communiceren in de cloud

Hand Vorige pagina

“Omdat de toekomst gaat naar werken en communiceren in de cloud, zijn wij gaan kijken naar een communicatie oplossing in de cloud.”

 

Voorstellen

Colson Europe bestaat al bijna 60 jaar en ontwikkelt/produceert hoogwaardige zwenk- en bokwielen voor de industrie. Zij staat garant voor kwaliteitswielen. In Veenendaal, het distributiecentrum, wordt de assemblage verzorgd. Zij adviseert en biedt betrouwbare oplossingen voor alle mogelijke toepassingen. Colson Europe valt onder het moederbedrijf Colson Group, ’s werelds grootste producent van zwenk- en bokwielen.
Sinds het einde van 2011 werken Colson Europe en SPEYK samen. Hierbij is aangegeven dat Colson Europe een grote waarde hecht aan een ICT partner, die meedenkt met de organisatie  en adviseert. Vanuit dit doel is de samenwerking gestart: het formuleren van de gewenste ICT situatie. Waar willen wij naar toe? Door de huidige situatie in kaart te brengen zijn lijnen uitgezet om tot het gewenste resultaat te komen. Eén van de onderdelen om tot de gewenste situatie te komen is een nieuwe communicatieoplossing.

Een nieuwe manier van communiceren
Na diverse gesprekken en een gedegen inventarisatie is er gewerkt om tot een oplossing te komen welke past bij Colson Europe. Deze oplossing is een Hosted telefonie platform met vast-mobiel integratie. Vast-mobiel integratie zorgt ervoor dat Colson Europe de mogelijkheid heeft om zelf te bepalen op welk device de medewerker bereikbaar is (vast of mobiel). Door het werken met deze nieuwe manier van communiceren optimaliseert Colson Europe de communicatie met klanten, verbetert zij de telefonisch bereikbaarheid, verhoogt zij de productiviteit, neemt de flexibiliteit toe, creëert zij schaalbaarheid en zorgt zij voor beheersbare kosten.

Verhoging van de productiviteit
De administratieve werklast kan worden teruggedrongen doordat gebruikers veelvoorkomende instellingen zelf kunnen instellen. Dit geeft werknemers bij Colson Europe de ruimte om te doen waar zij goed in zijn. Het vereenvoudigde beheer geeft de technische mensen ruimte voor andere uitdagingen binnen haar ICT omgeving.

 

Kosten verlagen en beheersen

De telefooncentrale van Colson was sterk verouderd. “Dit was het moment dat wij de mogelijkheden op het gebied van telefonie zijn gaan bekijken met SPEYK. Omdat de toekomst toch gaat naar werken en communiceren in de cloud, zijn wij gaan kijken naar een communicatie oplossing in de cloud”, aldus Antonio Carrero. “Met een dergelijke oplossing zouden wij ook geen fysieke telefooncentrale meer nodig hebben, alleen een toestel en een verbinding”. De aansluiting op het centrale platform van Broadsoft zorgt voor zekerheid. De uitstekende ondersteuning en bijbehorende stabiliteit van de oplossing; in tegenstelling tot open source oplossingen kunnen op dit platform wél garanties worden gegeven. Het telefonieplatform wordt door alle grote telecombedrijven gebruikt, waaronder KPN, Belgacom en Vodafone.
Colson belt nu voordeliger. Omdat Colson nu per gebruiker betaalt, betalen zij nooit meer te veel en beschikken zij toch over alle mogelijkheden die zij wensen.

Meebewegen met de organisatie en mensen verbinden
Met meerdere vestigingen is flexibiliteit en schaalbaarheid in een oplossing erg belangrijk. Doordat het met Hosted IP telefonie mogelijk is om bij- of af te schalen kan Colson met deze oplossingen meebewegen in veranderingen binnen haar organisatie. Vooral in jaren waarin de economie instabiel is biedt deze mogelijkheid zekerheid. Het communiceren tussen verschillende vestigingen is sterk verbeterd. Dit was één van de wensen vanuit Colson: “Het intern kunnen bereiken van een 2de locatie”. Daarbij is Colson Europe een organisatie met vestigingen wereldwijd. Met Hosted IP Telefonie belt men internationaal tegen gunstigere tarieven.

 

Gekozen oplossingen