Domus Magnus – Centraliseren & meer tevreden medewerkers

Hand Vorige pagina

Wie is Domus Magnus?

Domus Magnus is een landelijke woonzorgorganisatie met dertien vestigingen in Nederland met groeiambities. Zij biedt een integraal pakket van wonen, dienstverlening en zorg in een exclusieve woonomgeving. Alles op maat, tot en met de laatste levensfase. Op deze manier biedt zij een alternatief voor de reguliere verzorgings- en verpleeghuiszorg, dan wel de (intensieve) thuiszorg. Aandacht voor de grote én kleine dingen die het leven de moeite waard maken. Dat is waar Domus Magnus voor staat. SPEYK ondersteunt Domus Magnus vanaf 2011 in haar ICT dienstverlening.

 

Waarom een nieuwe werkwijze?

Zoals Domus Magnus zelf zegt: “Leven is… weten wat er speelt”. Domus Magnus is continu bezig met het verlenen van zorg op het hoogste niveau. Onderdeel hiervan is medewerkers op een zo prettig en effectief mogelijke manier te laten werken. Een werkwijze die voldoet aan de eisen van vandaag en morgen. Meegroeien met de behoeftes van mensen en de tijd. Daarbij had zij ook de behoefte om de communicatie en samenwerking tussen medewerkers en de verschillende vestigingen op een eenvoudiger en efficiëntere wijze te laten verlopen.

 

Beveiliging & privacy

“Leven is… een veilig thuis.” Dit geldt ook voor de omgeving waar de medewerkers in werken en de gegevens van de cliënten. De wetgeving op gebied zorg, beveiliging en privacy wordt alsmaar aangescherpt vanwege het digitale tijdperk waar we in leven en werken (denk aan GDPR). Domus Magnus anticipeert hierop en heeft gekozen voor een nieuwe werkwijze waar aan de ‘achterkant’ slimme én veilige ICT is gekoppeld van SPEYK.

 

Over tot actie. SPEYK is begonnen met bouwen aan een solide basis

Als eerste moet de connectie tussen mensen, de werkomgeving en vestigingen, ook technisch, goed ingeregeld zijn. Daarom heeft Domus Magnus gekozen voor een ijzersterk en stabiel Wifi netwerk van Aerohive Networks. Het fundament is hiermee gelegd. Vervolgens is een keuze gemaakt voor standaardiseren van apparatuur (pc’s, laptops, tablets) door een merk te kiezen. Hierdoor is het beheer vereenvoudigd en heeft Domus Magnus altijd up-to-date devices en systemen (compliancy).

 

Standaardiseren & centraliseren

Stap 2 was de standaardisatie van haar werkwijze en werkplekken. Door DigiKantoor365 van SPEYK als standaard in te zetten, werken alle medewerkers via dezelfde online werkomgeving.

  • Zij zetten zo eenvoudig de productiviteit tools in van Office, zowel online of offline.
  • Ze hebben snel toegang tot hun applicaties zoals de primaire zorgapplicatie ONS.
  • Ze loggen één keer in en hun dagelijkse werkdag is met één klik benaderbaar.

Afhankelijk van de functies en rollen hebben zij toegang tot datgeen zij dagelijks inzetten om hun werk goed te kunnen doen.

 

Focus op mensen. De adoptie van een nieuwe werkwijze.

Natuurlijk is het aanmeten van een nieuwe werkwijze niet enkel de inzet van ‘nieuwe’ ICT middelen. De begeleiding van de adoptie is minstens zo belangrijk. Een verandering van de werkwijze in een organisatie is met mensen altijd een bewogen proces. Door mensen te begeleiden in de vorm van communicatie uitingen, passende gadgets en persoonlijke aandacht op een gestructureerde wijze, heeft Domus Magnus gezorgd voor een snelle en goede adoptie van de nieuwe werkwijze. Dit is iets om trots op te zijn!

 

Medewerkers tevreden. Cliënten de beste zorg en aandacht.

Door te werken met DOMUS365 (DigiKantoor365) werken alle medewerkers centraal vanuit één online werkomgeving. Ze loggen één keer in en zij hebben toegang tot hun werkmiddelen. Dit geeft hen overzicht. Snel navigeren levert tijdwinst op. Met één klik bij de zorgapplicatie. Tijd die zij goed kunnen inzetten voor de cliënten. Medewerkers ervaren eenvoud in werken doordat zij alle middelen centraal beschikbaar hebben. Dossiers werken zij snel en eenvoudig bij. Het maakt niet uit of zij bij de cliënt zijn of op kantoor. Door het Wifi netwerk kunnen zij gebruik maken van hun nieuwe ‘werkwijze’ DOMUS365. Door de aandacht die besteed is/wordt aan de adoptie van de nieuwe manier van werken vinden medewerkers sneller hun weg en houden zij de focus op de cliënten.

 

Gekozen oplossingen

 

Wil jij meer weten over deze nieuwe manier van werken? De medewerkers van SPEYK helpen je graag verder. Begeleiding van a tot z. Inclusief uniek adoptie- en ontwikkelprogramma.