Fleurop Interflora Nederland | Automatiseren met Office 365 & DigiKantoor365

Hand Vorige pagina

“Door het ondergaan van een digitale transformatie kan Fleurop productiever zijn, overal en device onafhankelijk werken en hebben we focus aangebracht.”

 

Voorstellen

Fleurop Interflora Nederland is in 1908 gestart in Duitsland met haar bloemenservice. In 1921 volgde Nederland. Inmiddels opereert zij nationaal en internationaal. Binnen 24 uur per dag bloemen inclusief boodschap verzenden overal ter wereld. Zo’n 40.000 Fleurop bloemisten in 140 landen leveren kwalitatieve, creatieve boeketten persoonlijk af. SPEYK werkt samen met Fleurop in Veenendaal, waar circa 40 mensen werkzaam zijn.

 

Aanleiding

Er werd relatief weinig gebruik gemaakt van kantoorautomatisering. Om de productiviteit te verhogen en samenwerking efficiënter te maken is automatiseren natuurlijk een vereiste. Daarnaast had men de wens om ‘buiten de deur’ te werken en werden hier weinig mogelijkheden in geboden. Binnen de ICT afdeling had men de wens om meer inzicht te hebben in compliancy. Dit was vooral m.b.t. licenties niet altijd helder. Ten slotte is er steeds minder specifieke kennis van IT in huis en wilde Fleurop meer focus aanbrengen op haar core business. Door meer en slimmer te automatiseren en digitaliseren voorziet zij in deze behoefte.

 

Oplossing

Door Office 365 in combinatie met DigiKantoor365 in te zetten zijn vele processen geautomatiseerd. Medewerkers hebben meer overzicht en navigeren sneller naar hun specifieke middelen door DigiKantoor365. Door de goede voorbereiding samen met SPEYK waren de medewerkers voorbereid op de veranderingen en was de acceptatiegraad groter van de nieuwe manier van werken. Ook verliep de migratie technisch gezien soepel waardoor de productie weinig tot geen hinder heeft ondervonden. Dit draagt ook bij aan een positieve benadering van de veranderingen in de manier van werken.
Fleurop blijft ontwikkelen. Zo gaan zij verder inzoomen op het effectiever inzetten van de productiviteitstools van Office 365. SPEYK ondersteunt haar hierin. Een voorbeeld is de inzet van PowerBI; het inrichten t.b.v. rapportages. Ook zullen de on-premiss toepassingen gemigreerd worden naar de cloud: Azure.

 

 

Gekozen oplossingen.