GOC – Efficiënt werken met DigiKantoor365

Hand Vorige pagina

Wie is GOC?

GOC helpt mensen en organisaties hun toekomst vorm te geven. Dit doen ze door advies, training en onderzoek te doen voor de creatieve sector. Zij weten wat er in de markt speelt en welke partijen ertoe doen, zoals sociale partners, het rijk, bedrijven en opleiders. Door onderzoek houden ze de beroepsprofielen actueel, die het uitgangspunt vormen voor de ontwikkeling en waar nodig aanpassing van de grafische beroepsopleidingen. Door mensen in beweging te brengen en individueel te ondersteunen bij de ontwikkeling van hun kennis en vaardigheden en door collectieve ontwikkeling van de branche. Samen met de grafimedia- en communicatiesector ontdekken ze nieuwe kansen en pakken deze aan.

Aanleiding

Als onderdeel van de Cloud strategie, heeft GOC het plan om per 2019 volledig vanuit de Cloud gefaciliteerd te worden. Hiermee wordt er een toekomstbestendige werkplek gecreëerd door de inzet van slimme ICT. Slimme inzet van ICT houdt in dat GOC kiest voor een Cloud gebaseerde werkomgeving voor medewerkers (en eventueel studenten) welke voldoet aan de eisen van tegenwoordig én de doorontwikkeling naar toekomstige eisen. Een online werkomgeving die de medewerkers ondersteunt bij de dagelijkse werkzaamheden.

Oplossing

GOC heeft SPEYK uitgenodigd een oplossing aan te leveren voor een transitie naar de Cloud. Doel van deze Cloud transitie is het migreren van een aantal workloads naar de Microsoft Office 365 Cloud. Als oplossing is gekozen voor DigiKantoor365. Door Office 365 in combinatie met DigiKantoor365 in te zetten zijn vele processen geautomatiseerd.

De eerste ervaring met DigiKantoor365

DigiKantoor365 biedt GOC overzicht en eenvoud in hun werkdag. Het dashboard biedt overzicht in alle middelen die dagelijks worden ingezet, zoals e-mail, applicaties en websites. In combinatie met haar telefonie-omgeving, werkt GOC nu meer en meer vanuit de Cloud. Zij kan hierdoor plaats-, device- en tijd onafhankelijk werken. Dit betekent dat een trainer van GOC op locatie met zijn tablet direct zijn document en presentatie kan benaderen. Snel en eenvoudig. Een administratie medewerker kan op een veilige wijze vanuit huis DigiKantoor365 benaderen en met één klik een factuur verzenden en zo het werk van een zieke medewerker overnemen. Samen met een werkgroep nieuwe cursussen samenstellen gaat sneller, efficiënter en beter, doordat zij op dit online platform vanuit diverse locatie kunnen samenwerken aan documenten. Via de chat- en vergaderfunctie van Skype overleggen zij wanneer nodig. Doordat zij samen in één document werken, versterken zij elkaar met input die realtime inzichtelijk is en zorgen zij voor meer kwaliteit.

Oog voor adoptie

De voorbereiding door GOC, samen met SPEYK, is uitgevoerd door middel van verschillende presentaties en trainingen. Na de implementatie is een SPEYK consultant de eerste dagen bij GOC aanwezig geweest om medewerkers te ondersteunen in de transitie. Hierdoor konden zij meteen terecht bij een consultant met hun vragen (onderdeel van SPEYK Cloud adoptie programma). Na deze consultancydagen kunnen zij terecht bij de supportdesk van SPEYK.

Kunnen wij iets voor jou betekenen?

Wij zijn een ICT dienstverlener met een persoonlijke instelling en zijn gedreven om jouw dienstverlening door ICT vooruit te helpen. We gaan graag het gesprek met je aan om kennis te maken en jouw uitdagingen te bespreken.

Afspraak maken?