Over ons

Speyk nieuwerwetse ICT voor bedrijven en scholen.

Nieuwerwetse ICT
SPEYK is jouw ICT kennispartner uit het midden van het land: Veenendaal. Met meer dan 15 jaar ervaring een betrouwbare ICT dienstverlener voor zakelijke dienstverlening en het onderwijs. Ons doel is tevreden klanten en eindgebruikers. Dit doen we door de beste service te leveren en goede begeleiding te bieden bij het werken met nieuwe oplossingen. Zo wordt ICT effectief ingezet en prettig ervaren. SPEYK biedt je managed- en cloud services in combinatie met een breed assortiment in advies en trainingsdiensten. Nieuwerwetse ICT noemt SPEYK het: De nieuwste technieken met de prettige mentaliteit van toen.
Transitie naar de cloud
De traditionele ICT markt blijft veranderen en ontwikkelt zich sneller dan ooit tevoren. Onze focus op beheer en infrastructuur maakt ruimte voor de cloud. Na 2020 zal de ICT markt voor het grootste gedeelte draaien in de Cloud. Steeds meer applicaties worden als service uit de Cloud afgenomen. Samen met onze klanten doorlopen we de transitie naar de Cloud. Cloud is voor ons niet het doel, maar slechts een middel. Een belangrijk middel, dat wel. Omdat de komende jaren nog niet alles in de Cloud zal draaien, blijft de On-premise kant ook zeer belangrijk. Vanuit jouw visie, missie en doelen creëren we een roadmap naar jouw perfecte ICT omgeving. 
Kernwaarden
Als je SPEYK zegt, dan zeg je dienstbaarheid. Een van de belangrijkste kernwaarden van SPEYK is het blijven bieden van de beste service. Wij doen er alles aan om gedreven het beste voor onze klanten te doen. Of dat nu gaat om het geven van advies, het oplossen van problemen, het versturen van een factuur of het leveren van support. Voor een goede relatie met de klant is betrokken zijn essentieel. Oprecht luisteren en kennis hebben van de markt en de materie. Met onze klanten en relaties werken we soms al vanaf het prille begin samen en dit resulteert in een persoonlijke relatie. En alle bovenstaande punten resulteren in een fijne samenwerking onderling.

Het verhaal van Speyk

Graag vertellen wij u ons verhaal. Hoe het allemaal begonnen is en waar we nu staan en waar we naartoe willen. Dit is ons verhaal...

2001

Almar te Nijenhuis is SB datacom gestart met 2 man. Eigen kantoorruimte gemaakt in magazijn. De eerste klanten worden begroet, voornamelijk in Veenendaal en omstreken.

2003

We worden druk. Er worden meer collega’s aangenomen. De regio breidt uit naar een straal van 40 km om Veenendaal.

2005

De Supportdesk wordt opgezet. We groeien naar 10 man.
We nemen de eerste ruimte af in het datacenter voor online diensten.

2006

We hebben inmiddels 100 vaste klanten.
We gooien het business model om van traditioneel op locatie naar remote en managed services. Maar we komen nog steeds graag bij onze klanten.
Ook van een echte techneuten organisatie veranderen we het model naar techniek en business gedreven.
We bestaan 5 jaar en vieren dit met zijn allen in Barcelona.

2009

Pand zo goed als plat en bouwen te gekke nieuwe kantoren. Het Koffiehuys voor koffie, bier en meetings wordt een feit.
Het datacenter krijgt een upgrade, de diensten nemen toe.

2010

De groei zet door. We tellen 22 collega’s
Slimme samenwerkingsverbanden worden gemaakt om onze klanten nog beter te kunnen bedienen. Focus op ketenpartners.

2013

Naamswijziging naar SPEYK en we gaan voor een compleet nieuwe uitstraling die echt bij ons past.
Na jaren veel onderwijs klanten te hebben bediend wordt de focus nu naast de zakelijk dienstverlening ook vol op het onderwijs gelegd. We breiden sterk uit richting het onderwijs.
Inmiddels bedienen we 500 klanten.

2014

Aparte business unit cloud wordt opgezet voor full focus op cloud services

2015

We zetten onze 24/7 dienst op. We zijn nu ook in de nachten bereikbaar

2016

Stap gezet richting ISO27001 certificering. We zijn inmiddels met 35 man en we groeien door.