Lees je mee wat sinds afgelopen mei nieuw is in Teams? We sommen het voor je op, zodat jij er je voordeel mee kunt doen op kantoor of op school.

De grootte van de groeps-chat is verhoogd tot 250

Meer ruimte voor grotere groepen, dus scholen doe er je voordeel mee. Je kunt nu grote groeps-chats starten met maximaal 250 deelnemers.

Privacy voor personen die deelnemen aan vergaderingen via de telefoon

Om de privacy te vergroten voor deelnemers die deelnemen aan een Teams-vergadering door in te bellen via de telefoon, verbergt Teams nu jouw nummer voor deelnemers buiten de organisatie. Jouw nummer wordt nog steeds weergegeven voor teamleden in jouw organisatie.

10.000 teamleden, allemaal samen

Teamgrootten zijn uitgebreid tot maar liefst tienduizend, waardoor het voor grotere organisaties makkelijker is om iedereen mee te laten praten. Handig!

Knop voor vergaderopties in Teams

Zodra je jouw uitnodiging voor een online vergadering hebt verzonden, open je de vergaderopties via de nieuwe knop in Teams. Nadat je jouw uitnodiging voor een vergadering hebt verzonden, open je de gebeurtenis en selecteer je Vergaderopties (bovenaan de gebeurtenis). Dit opent een tabblad in je webbrowser waar je jouw vergaderinstellingen kunt aanpassen, zoals het omzeilen van de lobby en wie kan presenteren.

Boek afspraken en online bezoeken met Bookings

De Boekings-app in Teams biedt een eenvoudige manier om virtuele afspraken te plannen, zoals spreekuren van leraren/docenten of meetings met klanten of partners.

Planners kunnen vanuit één enkele ervaring meerdere afdelings- en personeelskalenders beheren, evenals communicatie met interne en externe deelnemers. De virtuele afspraken zelf worden gehouden via Microsoft Teams Meetings.

Chat in nieuw venster openen voor multitasking

Dubbelklik op een chat in jouw chatlijst of selecteer het vierkantje met pijltje rechts omhoog om een chat te openen in een tweede venster. Je kunt nu vrij navigeren in Teams en tegelijkertijd in meerdere chatgesprekken tegelijk werken.

Steek je hand op!

Heb je een vraag of opmerking maar wil je de spreker niet onderbreken? Gebruik de nieuwe functie voor je hand opsteken om anderen te laten weten dat u iets wilt zeggen. Selecteer het handje.

Presentielijst bijhouden

Organisatoren van vergaderingen kunnen nu tijdens een vergadering een presentielijst bijhouden. Selecteer Deelnemers weergeven   >  Deelnemerslijst downloaden om het aanwezigheidsrapport te downloaden. Het rapport wordt gedownload als CVS-bestand dat kan worden geopend in Excel. Het bestand bevat de naam en de begin- en eindtijd van deelname voor iedere deelnemer aan de vergadering.

3 x 3 mensen in beeld!

Maximaal negen videostreams tegelijk in vergaderingen worden weergegeven via de desktop-app. Dit wordt geleidelijk voor iedereen beschikbaar, dus houd het 3×3-videoraster de komende Teams-vergaderingen in de gaten.

Kanaalanalyse is er

Kanaalstatistieken zijn nu opgenomen in teamanalyse. Naast deze toevoeging krijg je nieuwe statistieken, zoals een overzicht van berichten en antwoorden voor elk team en kanaal. Ook de periode voor gegevens is tot 90 dagen verlengd.

Ga in jouw lijst met teams naar het team en selecteer Meer opties > Team beheren > Analyse.

Systeemgeluid toevoegen aan live gebeurtenissen

Net als in een normale Teams-vergadering kan je nu jouw systeemgeluid opnemen als je een live gebeurtenis presenteert. Deze functie is op dit moment alleen beschikbaar voor presentatoren en producenten die deelnemen aan de bureaublad-app Teams voor Windows.

Meer weten over de nieuwe mogelijkheden in Teams of gewoon ‘ns bijpraten met onze consultants over de mogelijkheden binnen jouw bedrijf of school?