“De slimme app die SPEYK voor ons heeft ontwikkeld bespaart ons veel tijd en papierwerk.”

Marcel Huisman

Koeltechnicus, Grolleman Coldstore Group

Even voorstellen

Grolleman Coldstore Group is een vertrouwd adres om voedselwaren in te vriezen voor de voedsel industrie. Met name vleesproducerende en -verwerkende bedrijven (varkens-, rund- en pluimveevlees) weten hen te vinden. Bij Grolleman zoeken ze voortdurend naar nieuwe oplossingen die de klant meer kwaliteit en gemak opleveren. Daarbij zitten zij niet vast aan bestaande systemen. Desnoods passen zij hun systeem aan, of bedenken zij iets nieuws, zodat ze de wens van de klant kunnen realiseren. Kwaliteit en voedselveiligheid zijn bij Grolleman erg belangrijk. Grolleman heeft locaties in Apeldoorn en Olst.

Van papier naar digitaal!

Dagelijks komen er veel verschillende bezoekers langs bij de locaties van Grolleman Coldstore Group. Dit zijn veel chauffeurs die ladingen komen halen en brengen. Maar er loopt ook personeel van Grolleman rond. Omdat het bedrijf internationaal opereert zijn er veel landen vertegenwoordigd onder deze personen. Bij aankomst en vertrek moeten zij zich registreren met datum, tijd, naam, paraaf en het lezen van de algemene voorwaarden. Daarnaast is er een standaard gezondheidscontrole. Dit proces werd altijd op papier en in het Nederlands uitgevoerd, waarbij met name de gezondheidscontrole weinig aandacht kreeg. Tijdens de pandemie omtstond de behoefte aan een tweede gezondheidscheck. Grolleman en SPEYK werken al een geruime tijd samen op het gebied van ICT en zodoende wist Marcel SPEYK-er Han ook snel te vinden voor advies en het meedenken in de beste oplossing voor Grolleman.

Slimme app met veel gemak

Na het in kaart brengen van het huidige proces en de wensen voor de nieuwe situatie is een consultant van SPEYK aan de slag gegaan. Hieruit is de bezoekersregistratie-app ontstaan, speciaal ontwikkelt voor Grolleman en haar medewerkers. Op een touchscreen kunnen alle bezoekers van de locaties zich registreren. Bij het starten van de registratie krijgen zij de mogelijkheid om hun eigen taal te kiezen waarin het formulier wordt weergegeven. Zo is de taalbariere ook direct verdwenen en is het registratieproces toegankelijker geworden voor iedereen. Vervolgens kunnen zij zich aanmelden en de juiste gegevens invullen. Als er iets uit de gezondheidscheck komt gaat er direct een signaal naar een medewerker om de situatie af te handelen. De registratie wordt automatisch doorgestuurd naar het digitale archief. Zo is ook de borging van deze data veiliggesteld, zonder extra werk voor de medewerkers van Grolleman.

Winst? Gemak, efficiëntie en kwaliteit

Met de bezoekersregistratie app is snel inzichtelijk wie wanneer op de locaties van Grolleman is geweest. In geval van calamiteiten kunnen die personen snel getraceerd worden. Dit geautomatiseerde proces bespaart Grolleman op veel onderdelen tijd en zorgt voor meer digitaal gemak. Het registratieproces is een stuk eenvoudiger geworden en de output van het proces is kwalitatief sterk verbeterd. Dat is precies de meerwaarde van slimme apps!

Dit mooie project heb ik samen met Marcel en collega SPEYK-ers gerealiseerd. Is er binnen jouw organisatie ook de wens voor een goed werkende en veilige digitale werkomgeving? Zoals je leest zijn er veel mogelijkheden om slimmer te gaan ondernemen. Wij gaan er graag over met je in gesprek. Maak vrijblijvend een afspraak en ik maak graag kennis met je.

Han Palm

Account Manager Bedrijfsleven & Food bij SPEYK

Kennismaken?
0
0
1
0
0