De kerstvakantie staat voor de deur en veel mensen mogen dan gaan genieten van een aantal dagen vrij. Wij geven jou tips om aan te denken voordat je je device afsluit voor de feestdagen.

Tip 1: Automatisch antwoord in Outlook
In de kerstvakantie ook echt even helemaal weg? Let op dat je op tijd een automatisch antwoord instelt in Outlook. In de video hieronder zie je hoe je twee persoonlijke automatische antwoorden aanmaakt in Outlook voor je collega’s (intern) en extern. Het is heel eenvoudig in te stellen en duidelijke communicatie voor jouw contactpersonen.

Tip 2: Zet je automatische telefoonbeantwoorder aan
Gaat het hele bedrijf dicht met de feestdagen en is er niemand op de telefoon op te nemen? Dan is het belangrijk om een automatische telefoonbeantwoorder aan te zetten. In het bericht kun je melden dat jullie gesloten zijn tot na de feestdagen en een nummer aangeven voor spoedgevallen.

Tip 3: Onderbezetting tijdens de kerstvakantie?
Tijdens de kerstperiode hebben veel bedrijven een tekort aan ICT-medewerkers die de ICT omgeving stabiel en veilig houden. Wij helpen jou graag om de continuïteit binnen jouw organisatie of school draaiende te houden. Schakel SPEYK tijdelijk in voor het ICT beheer op jouw locatie(s).

Het team van SPEYK wenst jou prettige feestdagen en een mooi 2020! Ook in het nieuwe jaar gaan wij graag met jou het gesprek aan over het slimme gebruik van ICT binnen een organisatie. Maak nu een afspraak met onze adviseurs voor een goed advies en een lekkere kop koffie.