Je bent als dienstverlener in de foodsector dag en nacht bezig om met passie en vakmanschap je klanten te bedienen met de beste producten. Continuïteit en kwaliteit staan daarbij natuurlijk centraal. Om zo efficiënt mogelijk te kunnen werken maak je gebruik van veel digitale middelen om o.a. bestellingen, leveringen en facturen zo snel, goed en veilig mogelijk te kunnen afhandelen.

Veel van deze uitdagingen zullen uiteindelijk, in veel gevallen nu al, ICT raken. Dit gebeurt omdat techniek deze digitale processen noodzakelijk ondersteunt. Denk hierbij aan klant- en productinformatie of verkoopprocessen. Hoe zorg je dat al deze digitale informatie veilig is opgeslagen en altijd beschikbaar is? Want geen data = geen klanten = geen omzet = geen geld.

Wij geven jou twee redenen om direct te starten met een check hoe veilig je eigen data is en hoe je kunt starten om de continuïteit en data van je organisatie veilig te stellen.

Background conceptual image of digital 3d icons

1. Bescherm je data

De digitale wereld biedt veel mogelijkheden om processen sneller en efficiënter te laten verlopen. Jammer genoeg komt met deze ontwikkeling ook een nieuwe bedreiging in de vorm van cybercriminaliteit. Het komt steeds vaker voor dat er digitaal wordt ingebroken in de vorm van ransomware, virus of hacking. De oorzaak is vaak te zoeken bij een oude versie van Windows of in 80% van de gevallen bij een gebruiker die een verkeerde handeling uitvoert. In bijna alle gevallen stoppen direct de primaire activiteiten en kan er niet meer gewerkt worden wat resulteert in directe schade voor de organisatie.

Sentinel One is een complete oplossing voor bedrijven met een uitgebreide actieve bescherming tegen deze uiteenlopende bedreigingen. Sentinel One voorkomt, beschermt en reageert op de constante bedreigingen aan de hand van herkenning en kan autonoom en realtime reageren op vrijwel alle soorten aanvallen.

Sentinel One Endpoint Protection Platform automatiseert het gehele incident response process, waarmee IT afdelingen worden ontlast van ingewikkelde en langdurige onderzoeks- en herstelprocedures. Een dreiging wordt direct verwijderd, waarna een endpoint weer in een gezonde staat wordt gebracht. Op die manier wordt de tijd waarin uw organisatie kwetsbaar is gemarginaliseerd en wordt de eventuele schade en downtime tot een minimum beperkt.

Crate in front of medical staff in modern factory

2.  Zorg voor continuïteit

Binnen het bedrijfsleven moet je voor de dagelijkse operatie met heel veel zaken rekening houden en zorgen voor goede afspraken met je partners en leveranciers. Voor het ICT gedeelte is dat niet anders. De standaard (kantoor)openingstijden gelden voor de foodsector meestal niet omdat daar in veel gevallen op afwijkende tijden wordt gewerkt en in veel gevallen zeven dagen per week. ICT verstoringen worden nooit gepland en komen altijd op een ongelegen moment. Dit kan de continuïteit van de bedrijfsprocessen ernstig verstoren.

Je moet er niet aan denken dat partijen vis en vlees niet kunnen worden verwerkt omdat het ordersysteem of een pakbonprinter uit zijn gevallen, de schade kan hierdoor hoog oplopen.

24×7 Food Support van SPEYK zorgt voor een ondersteuning tijdens de tijden dat reguliere dienstverleners al lang niet meer open of te bereiken zijn. Wij doen dit 24 uur per dag, 7 dagen per week en 365 dagen per jaar.

Als adviseur in de foodsector kom ik graag bij je langs om genoemde uitdagingen met je door te nemen. Wij investeren natuurlijk graag in vooruitgang en dat is kosteloos. Ook organiseren wij regelmatig beleef- en inspiratiesessies over het veilig werken in een digitale wereld.

Dit blog is geschreven door:

Han Palm

Account Manager Bedrijfsleven & Food

han@speyk.nl

fotostudio7 bewerkt-1.1 uitsnede